måndag 2 juli 2012

Barnen

Hej i sommaren!

Har det inte äntligen kommit lite soligt härligt väder! Det gillar vi verkligen.

Vi har varit på resande fot och i det ingick camping. Då har man inte tillgång till dator. Faktum är att man inte ens har tillgång till mobilladdare. Lite kritiskt... men säkert nyttigt också...

Efter campingtur har jag begett mig till Sverige ett par dagar. Jag har kört en del mil genom landet igår och idag, imorgon kör jag vidare. Som sällskap har jag som vanligt CD-böcker. Idag har jag börjat på "Brobyggarna" som jag lånade av mina föräldrar och som vår granne i Dalby, Astrid, tipsat om. Den börjar bra, så det verkar lovande... Innan den hann jag lyssna på hela Mark Levengoods "Och jag läste att jag inte kunde leva lycklig förutan dig" (om jag nu minns den långa titeln rätt).

När jag kryper ner i tältet i min sovsäck och alla de andra fyra i familjen sover och snusar så gott, då känner jag fullständig lycka. Det är inte för alltid barnen kommer bo kvar hemma och följa med på semesterresor, men än ett litet tag gör de det. De finns där allihop runtomkring mig i en rogivande harmoni. Det är det absolut bästa! Ändå skrattar jag så jag gråter i bilen när jag hör Mark på sin finlandssvenska läsa ur sin bok hur han som barn halvt missnöjd med sitt liv frågar sin mamma (och nu ska ni höra hans röst framför er):

- Mamma, är jag adopterad?

Svaret kommer direkt:

- Inte än.

Ingen beskriver det finskt karga som Mark och det är oemotståndligt.

Sov gott! Vi hörs när jag är hemma i England igen. "Hemma... i England". Snart ska det bli "hemma... i Sverige". I och för sig säger jag nog redan det, men snart är det på riktigt och det kommer definitivt inte att finnas något "hemma i England" kvar. Nu är det inte lång tid kvar.

Kram Ingrid

4 kommentarer:

Karin sa...

Jag hör att du, precis som jag, mellan allt vardagliga och måsten plötsligt känner djup tacksamhet över det som verkligen spelar roll. Visst är det härligt att åtminstone ibland känna så! Och jag hör även att det är lite sorgligt att lämna England. Såklart!

Kram från Karin hemma i Sverige :-)

Familjeniguildford sa...

Hej i sommaren, hej i regnet!

Ni har det fint! Vi börjar förbereda en campingtur efter lite turbulens i kompisskaran, eller om det är mammaskaran..?!

Kim M Kimselius sa...

Visst är det härligt att bara njuta av det där lilla, vardagen, en doftande ros, en katt som lojt sträcker ut sig bredvid dig, en blöt puss på handen från en hund. Det är både kärlek och lycka.
Skrattar gott när jag läste dina rader från Mark Levengårds bok. Den har jag stående i bokhyllan. Om jag har läst den var det länge sedan, för jag kände inte igen de här raderna!
Ha det så bra!
Kram Kim

Boktokig sa...

Man kan inte låta bli annat än älska Mark!

Visst fylls man av lycka när man har sina barn omkring sig! Det gäller att njuta medan man kan! De dagar man kan njuta!