lördag 26 maj 2012

Vad händer här hos oss?

Upp tidigt denna lördag morgon. Rikard har precis kört våra förmodligen sista gäster här i England, till flygplatsen. Det är vänner från Boston som varit på besök. Fantastiskt roligt!

De sista två veckorna har jag inte kunnat bestämma mig för om det känns som om jag varit mer död än levande eller om jag tvärtom levt livet så fullt ut som man bara kan göra genom att inte slösa bort en sekund... Jag föredrar att tänka på det som det senare :) .

Det har varit gäster 12 av 13 dagar, skolresor för barnen, bostadsletande i Sverige (R har varit där och jag har försökt leva mig in i det härifrån), matlagning i massor, lägenhetsletande i England, uppdatering av CV, jobbdiskussioner, skolmöten, andra möten, roliga utflykter och en hel massa annat. Det har inte varit mycket sömn.

Ibland tycker jag det är kul att beskriva en av mina dagar som små tidsdokument för mig själv för framtiden. Det här var min torsdag:

5.00 Rikard flyger till Dublin.
5.45 Jag går upp och gör mig iordning och förbereder det som går för besökarna.
6.00 Sms från Linnéa om att hon kommit väl fram till Haag dagen innan och familjen är bra.
6.30 Väcker Johan.
6.35 Malin är sjuk. Skriver till skolan och meddelar.
6.50 Har Johan klar och ger tydliga instruktioner om att komma med skolbussen.
7.00 Cyklar stressad till tåget i byn.
7.17 Andas ut. Tar tåget med 3 trevliga tjejer till Chelsea Flower show. FANTASTISK dag!
7.25 Sms till Malin om att hon ska kolla att J kommer med buss. Säger att hon inte behöver bry sig om gästerna, de kommer att klara sig själva under dagen och gå på upptäcktsfärd i byn.
9.00 Framme vid Flower showen. Något jag sett fram emot att uppleva under vår tid här. Glad!
14.00 Mitt sällskap i Chelsea åker hem. Jag stannar en dryg timme till för att gå sakta, dricka vatten, andas och insupa lite mer av det vi inte sett. Det var väl investerad tid i mig själv.
Tar 600 foton på Flower showen.....
16.30 Hemma från Chelsea. Sätter igång och gör snittar.
16.50 Rikard hem från Dublin.
17.20 Johan kommer med Late bus.
17.30 R kompletteringshandlar.
18.00 Grillen i full gång. Vi dricker vin och äter snittar.
18.30 Middag. Cheesecaken var som tur var klar och gjord redan tidigare i veckan.
20.00 Tvärdrag i huset, Johan kan inte somna pga värmen. Malin mår bra igen.
20.30 Vuxna till Crazy Bear. En upplevelse tyckte gästerna!
22.00 Hemma. Inväntar TC den tredje gästen som varit på tjänsteresa och nu ska ansluta.
22.30 Alla samlade och dricker öl och pratar. Tidig kväll. Vi lägger oss strax efter midnatt.

Så kommer vi till "Världen är liten". Våra vänner från Boston har andra vänner som de känt sedan universitetstiden. De har följts åt, men ses inte jättemycket längre. Nu hade i alla fall vännernas vänner flyttat till London för ett halvår sedan. Nu ville de passa på att träffa dem också när de var här och det skulle de göra på fredagen. Vi säger också ibland att vi bor "i London" även om vi bor ganska långt utanför. Vännerna frågade sina vänner var de bodde och fick till svar att de bodde i en liten by en bit utanför och det visade sig vara VÅR BY! Det ÄR en mysig och trevlig by, men det finns RÄTT många sådana att välja på. Måste säga att det är HELT otroligt. Det bor över 300 milj invånare i USA och våra vänner har bott i flera delstater, några av deras vänner flyttar till England och bosätter sig 15 min promenad från oss.... De har en son i samma skola som våra barn och mamman är med i American Women's Club där jag är med...

Rörande mitt fel på bloggen har jag inte fått något svar på vad jag gjort för fel, så jag tror aldrig jag kommer att få det... Får väl ta bort det jag gissar är fel och pröva att lägga ut det igen. Vi får se, det är inget akut, fast det RETAR mig att jag inte kan få ett svar.

Karin, jättekul att läsa om dina exempel på när internetkollen slagit till! Det med mailen till Peter var absolut roligast :) . Inte länge kvar till Julia kommer nu :))) . Härligt!

Catharina, vad roligt med TV-inspelningen. Verkligen konstigt att inte fler barn nappade på det!! Det skulle mina gjort direkt!
Bra att ni inte tänker sälja stugan i första taget ;) .
Klarade du dig undan förkylningen?

NU ska jag gå ut i solen och njuta en liten stund. UNDERBART!

Kram Ingrid

3 kommentarer:

Familjeniguildford sa...

Puh! Vilken dag! Fast nog påminner den allt om min egen. Jag försöker anstränga mig att sitta ibland. Men roligast med din dagslista var 16.30 - Göra snittar! Snittar? Var inte det lite väl ambitiöst? ;)
Hoppas ni hittar ett fint hem i Sverige. Vem vet, vi kommer kanske efter. Men inte just nu. Ska "bara".

Catharina sa...

Ja, det skulla kanske jag också göra en dag... skriva en lista på vad jag gjort alltså...
Ofta tänker jag på kvällen att jag inte gjort något på hela dan... Att diska, tvätta och plocka undan räknar jag sällan som att jag gjort något, tyvärr! För min egen del!

Jag har sett någon bild om den här blomsterträffen (eller vad jag ska kalla det, hittar inget bra ord just nu...) och då har jag tänkte på dig och undrat om du kom dit, och nu har jag fått svar på att du var där :o)

Här hemma är det RM-förberedelser, inköp av möbler till stugan, trötthet efter champagne-drickande inatt för att fira Loreen, grillning hos mamma och en massa annat som stått på schemat idag.

Ja du, det där med förkylningen är kanske en allergi... Jag tog blodprov för 5 år sen då vi konstaterade att Hugo var allergisk, men det visade inget då, och jag hade inte misstänkt det utan det var nog nåt dom gjorde?! Men jag har känt mig liste stickig i halsen och kittlig i näsan nu ett tag och när jag var på synundersökning (via en undersökning jag kommit med i) så vände optikern på mina ögonlock och konstaterade att där var blåsor och det brukar man ha om man är allergisk... så jag ska kanske ringa farbror doktorn igen eller så går jag bara på apoteket och köper nåt receptfritt... Jag mår inte dåligt av det, men känner mig trött och det är ju lite störigt att inte känna mig helt bra i halsen och näsan...

Hoppas att du har haft en bra Mors dag!

Kram

Britt sa...

Hej!
Jag förstår att det var en fantastisk dag på Chelsea Flower Show.Här hemma brukar det komma ett program i Svt från Flower Show.
Roligt med din uppdatering om vad du gör en dag. Jag tror att du alltid har mycket att göra.
Du har många körningar med barnen och ska passa ihop tider med tåg och buss och bil.Otroligt att ni kan pussla ihop så många aktiviteter.
Ännu ett otroligt sammanträffande,
som ni har varit med om under er utlandsvistelse och tänk att barnen gick på samma skola.
Kram Britt