torsdag 3 november 2011

Min onsdag

Så går en dag....

5.40 Smyger upp. Äter frukost.
5.50 Kör R till tåg.
6.10 Bär ut sopor till tomtgränsen.
6.40 Väcker barnen.
7.00 Går igenom dagsplanen med barnen & ser till att allt är under kontroll.
7.25 Skickar iväg barnen med skolbussen.
7.45 Fixar mailboxen. Startar tvätt- och diskmaskin. Fyller termos med kaffe.
8.45 Fixar frukost till gäster (L's kompisar)
9.00 Väcker tjejerna som jag trodde var vakna. Stressar deras frukost. Stackarna.
9.40 Till tunnelbanestation. Parkering knökfull. Felparkerar på golfbanans parkering.
10.10 Tunnelbanan till Westfield.
10.45 Lämnar tjejerna på stora köpcentrat Westfield.
10.55 Tunnelbana hem igen.
11.00 Missar svenska kaffemorgonen.
11.40 Levererar termoskanna med kaffe till kaffemorgonen. Får god smörgås i näven.
12.04 Framme på skolans styrelsemöte. De hade inte börjat.
12.30 Desperata vänner fast utomlands ringer och berättar att de inte får biljetter hem.
13.55 Lämnar styrelsemötet 1 tim för tidigt.
14.00 Tankar bilen som någon HELT opassande lämnat tom.
14.15 Till tunnelbanestation.
14.20 Tunnelbana till Westfield. Smsar järnet till alla inblandade och några till.
14.55 Hämtar tjejerna på Westfield.
15.00 Tunnelbana hem. Smsar med L om att vi ska komma till skolan, men vi hinner inte dit innan alla kompisar åkt hem. Trist!
15.30 Kör järnet för att hinna hem före skolbussen. Har TUR, de är lite sena och vi kommer ikapp dem i storrondellen. Genar och hinner in på uppfarten före bussen.
15.57 Kör omklädd Johan som slängt i sig två smörgåsar, till tennisen.
16.05 Lämnar J på tennis.
16.15 Till A som hade kaffemorgon och hämtar min termos.
16.35 Hämtar Malin hemma och kör henne till grannstaden där hon har sånglektion.
17.00 Lämnar Malin.
17.27 Hämtar J på tennisen. 27 min försenad. Har mutat honom 10 p per minut jag är försenad till tennisen eftersom jag är sen varje gång och det var mitt sätt att få honom att stå ut med att vänta själv en evighet varje gång. Idag tjänade han alltså £2.70.
17.38 Lämnar J hemma.
18.00 Tillbaka i grannstaden för att hämta Malin. 15 min försenad. Inga pengar utdelas till henne...
18.28 På Heathrow airport för att hämta mormor & morfar, som landat 40 min tidigare.
18.55 R kommer till byn med tåg, tar taxi hem.
19.00 Vi kommer till byn. Åker direkt till Thai restaurangen och beställer kvällsmat.
19.10 Äter räkchips för att stilla hunger.
19.30 12 lådor Thaimat för £60 är klart och vi kör hem.
19.40 Kramkalas i hallen. Gästerna har flyttat ut ur gästrummet. R har städat där och gjort redo för mina föräldrar.
19.50 Middag.
20.25 J gör läxa som han glömde göra när jag var ute och körde. Han är pigg och fokuserad.
21.10 J klar med läxa och bryter ihop av trötthet. Morfar fångar J och läser honom till sömns i morfars säng där de trängs i natt.
21.10 Malin sliter med läxor och är supertrött.
22.00 Jag skriver lapp till M's lärare och talar om att M inte gjort sina läxor för att hon istället varit på Heathrow.
22.15 M sover.
22.30 Kvällskaffe och genomgång av morgondagen.
23.00 Jag tvingar L med kompisar att gå och LÄGGA sig.
23.30 Vi försöker boka musikalbiljetter till helgen.
23.45 Mina föräldrar lägger sig.
23.50 R och jag meddelar skolan om volleybollåtaganden för helgen, samt svarar på några andra viktiga mail.
00.00 R lägger sig och jag packar det han ska ha med sig på sin resa till Sv imorgon.
00.30 Jag bloggar.
01.00 Jag hoppas att jag sover
04.30 Väckarklockan ringer för R.
05.00 Taxi hämtar R
06.20 Jag ska fundera på om jag vill gå upp.... :)

Vad har ni gjort idag?

Märtha, jo jag kommer ihåg rätt så bra. Inte årtal och sådant, men det brukar jag googla :) . Teneriffa låter HELT underbart. Skulle kunna tänka mig det just nu faktiskt...

Britt, du behöver inte vara orolig. Jag läste en superspännande bok på alla tunnelbaneturer och lyssnade färdigt på "Den gode maken på Zebra Drive" i bilen när jag körde. Så det var ren njutningstid!
Jo, Johan gillar att vara minidomare, ha ha. Malin får vara med de stora tjejerna, men hon har inte haft så mycket tid. Kom det några spöken på besök?

Kram och godnatt,
Ingrid

6 kommentarer:

Karin sa...

Själv har jag varit på akuten med en urhoppad axel nu på morgonen! Också ett sätt att starta dagen (eller natten, för jag har lidit med den hela natten). Nu är jag hemma och slickar såren och ska försöka ta igen lite förlorad sömn. Mellan varven sköter jag Wordfeud. Här hemma tror de att min nackspärr som jag haft i en vecka är en biverkning av Wordfeud, typ som musarm.

Men jag ändå inte minsta avundsjuk på din dag!! Det är bra att du dokumenterar sådant, som du kan se tillbaka på när du undrar: Vad gjorde jag hela dagarna?

Jodå, jag skäms över att ha belastat akuten med min axel men jag trodde på fullt allvar att något allvarligt hänt!

Ute är det grått och ruggigt. Undrar om det är skönt och mjukt i sängen?

Britt sa...

Inget nytt under solen. Så trodde jag att du hade varje dag.haha
När sover Rikard och det är inte underligt att han beställer fel dagar någon gång då och då.
Du vet att jag blir orolig när ni lever ett så stressigt liv.
Hur ska det bli när ni jobbar heltid båda två.
Jag har köpt biljetter till Legally Blond som vi ska se i helgen. Handlingen utspelar sig på Harvard University och Jan Malmsjö är professor där.
Kram från Farmor Hälsa alla

Familjeniguildford sa...

Nämen dra åt skogen vilket dygn du haft! Det låter som mitt liv förra terminen. Inte helt säker på varför det ändrat sig, men det har det. Kan du nu ta det lite lugnare de närmaste dygnen?

Boktokig Eva Boström sa...

Oj, vilken dag!!!! Hoppas dina dagar brukar vara lite lugnare!!!

Vi tog det ganska lugnt igår. Tvättade ett oändligt antal tvättmaskiner dock och planerade vår Halloweenfest som vi ska ha nästa helg.

Kim M Kimselius sa...

Oj, vilket dygn. Trodde det bara var jag som hade körigt med tajta scheman, men där slog du mig med råge! Hoppas inte varje dag är på detta sätt för dig!
Kram Kim

Astrid sa...

Vilken dag! Begriper inte hur du hinner. Jag är inte i närheten av allt du gör, så naturligtvis får jag dåligt samvete av allt jag borde göra. Kommentera din blogg eller uppdatera min. Det kommer.
Kram Astrid