torsdag 20 oktober 2011

Om att köra på vänster sida...

Förra veckan hade vi våra amerikanska vänner boendes i Hamburg, här på besök. Mycket trevligt! Kommer säkert att berätta om besöket för er efter jul någon gång ;) .

De är i alla fall nu hemma igen och Tara har författat ett inlägg på sin blogg om hur det är att köra bil på vänster sida. Hon var tuff nog att ensam med fyra barn hyra en stor bil och köra hit från flygplatsen längst bort ifrån där vi bor UTAN GPS. Ni som läst de tidigare inlägg hon gjort som jag länkat till (SPECIELLT det med hennes besök på restuarangen där hon bokstavligen vägrades använda bestick för att dela maten även om  hon slagit in båda framtänderna i en olycka och inte kunde tugga), vet han hon har en gyllene förmåga att beskriva saker, så jag kan inte undanhålla er denna beskrivning av hur hon tycker att det är att köra bil på fel sida. Det är ett betydligt längre inlägg än när jag uttalade mig om ämnet i början av vårt tid här (ca 4 meningar)  :) .

Enjoy!

http://rabbitbearbug.blogspot.com/2011/10/i-didnt-crash.html

Passar också på att nämna ännu ett lustigt sammanträffande. Tara läste mitt inlägg om Boston där jag beskrev vår promenad längs The Freedom Trail. Hon följer en handfull bloggar och tror ni inte att samtidigt som  jag beskrev detta skriver en annan av hennes vänner om precis samma sak!! De hade också gått Freedom Trail. (Förmodligen inte för tre månader sedan, men vi skrev om det samtidigt. Spooky!)

Tara, sweet Scotty! Tell him Johan wants to play too! It was REALLY strange Holly wrote about Freedom Trail at the same time!! Of course I remember her. The great chef!

Britt, nej som turist får man väl inte se hela bilden av ett land, på gott och ont. Jag är glad över de positiva saker vi fick se och uppleva. Harvard eller Eton? Svar: Lund! (Måste vara lite patriot, hög nivå och HELT gratis. Inte illa!)
Vad kul med picknickteater!! Gissar att Riedel är trött på att bara förknippas med Astrid Lindgren och han har såklart gjort massor av annat, men som åskådare kan jag tänka mig att man ändå nästan blir lite besviken när man inte får en liten skvätt Lindgrensånger, eller?

Anna F, tack för mail, svarar snart :) . Bra att presenterna blev uppskattade! Är ni friska nu era stackare? Jag ska berätta om ett märkligt sammanträffande i mail...

Karin, jag har märkt att du gett upp bloggandet för Wordfeud!! Hur kan du prioritera så??! :)) Någon gång i framtiden, när barnen är utflugna och jag pensionär kan vi mötas för en omgång. Till dess avvaktar jag, just nu hinner jag inte med hälften av vad jag ska och fr o m nästa helg väntar 6 omgångar besök på fem veckor... Gissar att du vinner över alla du spelar med?!

Catharina, JAG är också imponerad över hur mycket jag minns. Det kommer liksom fram ur hjärnan efter hand som jag skriver. Från början minns jag inget! Foton är också till STOR hjälp! Jag tror att du är som jag när det gäller kläder, lite ångest innan du hittar det du MÅSTE ha för ett speciellt tillfälle, men efteråt är det jätteskönt att man tvingades ut för att handla de där sakerna för de kommer till nytta i massa andra sammanhang också och det behövdes. Sant?
Tycker absolut du ska lägga till Boston på "vill besöka"-listan! Väl värt ett besök! Krya på dig!!

Fjärde lediga dagen för barnen och de väntar sig nog nu lite mer action och aktiviteter från mamman än de upplevt hittills under veckan...

Kram Ingrid

Inga kommentarer: