tisdag 21 juni 2011

Malin sprang för Japan

Jag har berättat flera gånger för er om att det är mycket insamlingar här hela tiden, inte minst via skolan. I vår har förstås Japan varit mest i fokus och Middle school genomför varje vår en Charity Walk. I år skulle pengarna gå till Japan och varje elev ska "ragga" pengar. Det går ut på att de ska fråga alla de känner om  hur mycket pengar de vill skänka till Japan för varje varv de springer. Som jag sagt förut, jag kan skänka pengar utan att någon behöver springa, men det är så det fungerar.

Förutom oss föräldrar "drabbas" såklart mor- och farföräldrar. Så här såg Malins insamlingslista ut (hon talade om att hon trodde hon skulle springa ungefär fyra varv):

Pappa £2/varv
Linnéa 50p/varv
Mamma £1/varv
Farmor £2/varv
Mormor £5/varv

Fredag, då Rikard åkte med Linnéa till London för konfirmationsresan, kom Malin hem glädjestrålande och sa "MAMMA, jag sprang/gick 12 varv!". Jojo, hon vet hur hon ska dra in pengar hon. Naturligtvis sa jag att hon skulle ringa mormor och fråga om hon ville justera ner sitt belopp lite, MEN är det något mina föräldrar är så är det att de är VÄLDIGT moraliska och naturligtvis, om mormor sagt £5/varv, så skulle hon betala det.

Alltså bidrog Malin bara denna dagen med £138 till Japan. Innan dess har vi skänkt pengar på annat sätt. Nu känns det som om vi ska fördela våra bidrag på annat håll nästa gång. Det finns så många olika behövanden.

All eloge dock till Malin som verkligen gjorde en stor insats genom att orka springa så långt! BRA JOBBAT, tjejen!

Ingrid

Inga kommentarer: