torsdag 3 mars 2011

Utvecklingssamtal och kryckor

Ikväll är jag HELT slut. Det har varit en väldigt intensiv dag. Först var vi på utvecklingssamtal för alla barnen på skolan, det var kul. Precis som i höstas, är alla lektioner inställda denna dag och alla ägnar sig enbart åt samtal.

På våren är upplägget dock ett annat för Malin och Johan jämfört med på hösten (då är det som hemma att man träffar lärarna). Idag höll de sina egna presentationer om det arbete de gjort. Först var jag hos Malin. Hon hade en tjock folder med arbete från alla ämnen hon gjort och i varje ämne berättade hon om något hon var extra stolt över och något hon kunde gjort bättre. Sedan var jag hos Johan som hade samma upplägg. De hade filmat honom när han tränade på sin presentation och sedan visat det för alla lower school barnen dagen före som ett exempel på hur de skulle göra. Kul! Han var väldigt stolt och han är bra och helt avslappnad när det gäller sådana här övningar.

För Linnéa var det mer som i höstas att vi gick runt från lärare till lärare och fick feedback. Det var inga större överraskningar, vi har nyss fått deras betyg och jag hör ju varje dag från dem vad de gör.

På eftermiddagen har jag varit hos Linnéas doktor igen, har handlat presenter och sedan kört i flera timmar för att hitta ett ställe där vi KÖPTE kryckor till henne (£34). L kände att hon behövde det akut och vi hittade inget ställe som lånade eller hyrde ut sådana. Vi ska gå en del i helgen, så kanske är det riktigt att hon behöver kryckor. SÅ, behöver någon låna kryckor i framtiden, vet ni var ni ska vända er....

Karin, jamen du har helt rätt, det är ju inaktuellt efter ett par dagar :) ! Tyvärr verkar det kanske bli en långvarig historia med knät, trist, jag nog får anledning att återkomma till det snart igen.

Monika, tack för att du delade med dig av era erfarenheter av knäproblem. Vi har hittills klarat oss undan knäbekymmer, men från vänner som råkat ut för det har jag alltid fått känslan av att det är svårt att göra något åt det samt att det tar tid. Vi hoppas att vi får bra hjälp och tydligare instruktioner hos sjukgymnasten på måndag kväll.

Britt, den extrakramen kommer att värma en deppig tjej! Ja, jag hoppas också att hon får bra hjälp hos sjukgymnasten, jag skriver eller ringer efter helgen och berättar med om statusen. Det är verkligen jättekul för Johan med hans nya kompisar! I Dalby spelar också ALLA fotboll nu, alla Malins och Johans kompisar, det är tydligen en riktigt bra fotbollsklubb, kul.

Nu är jag flera timmar för sent i säng för vi ska upp URTIDIGT imorgon!

Godnatt! Ingrid

1 kommentar:

Britt sa...

Hej Ingrid!
Är det så allvarligt att Linnéa behöver kryckor.
Vad säger doktorn och har de röntgat henne?
Kanske kan vi skypa imorgon.Det är länge sedan vi gjorde det. Vi försökte i söndags men fick ingen kontakt.
Kramar från Britt