måndag 14 mars 2011

Sammanträffande i På Spåret

Strax efter. Ja, det är vi för det mesta när det gäller TV-tittande och det är inte så mycket vi ser heller. Igår kväll slog vi oss dock ner för att se finalen av På Spåret.

Montevideo... det hade jag inte mycket koll på, men sedan lossnade det! Rikard skrek Motala innan jag hade flyttat upp blicken från Malins och mitt pågående 500-bitarspussel. Åh, vad det började klappa i hemlängtanshjärtat när de visade massor av bilder från mina barndomstrakter. DÄR växte jag upp och DÄR är Göta kanal där vi åker med båten och Motormuseumet etc etc. Som TUR var drog de mig raskt tillbaka till nutiden genom att som nästa stad ha LONDON. Hur lustigt var det?? Inte Stockholm-Motala utan Motala-London, som är precis den resa jag gjort.

Sedan toppar de det med att fråga om "Chitty Chitty Bang Bang". Tror ni inte att jag köpte JUST den filmen i förra veckan. Jag VET inte varför, jag bara såg den bland massa filmer och tänkte att DET är nog en trevlig familjefilm, ungefär som Mary Poppins. Har INGEN relation till filmen alls och vi har ABSOLUT inte sett de andra 18 filmerna jag köpte, så jag gömde denna (som en annan smygalkoholist). Nu var jag tvungen att berätta det för Rikard eftersom det var ett sådant otroligt lustigt sammanträffande!!!



Världen är full av lustiga sammanträffanden, jag har sagt det förut, andra har sagt det förut. Det är alltid lika kul när det händer.

Karin, jag tar TACKSAMT emot all Englandstips, absolut! Det var mycket av det du skrev om som jag inte känner till! Vi är verkligen en BRA tidning, nu var det länge sedan jag läste den, men jag är säker på att den är fortsatt bra. Jag tror nog du har fullt upp, du jobbar ju dessutom. DANSA var det inte tal om, vi fick som föräldrar inte ens gå in i danshallen och det tycker jag är rätt bra, då behöver det inte bli så att vissa barn inte vill att deras föräldrar ska jobba för att det blir pinsamt, nu är det tydligt att vi inte stör våra egna barn, så de också får en trevlig kväll.

Catharina, det är verkligen synd att allt du samlat på dig under den lugna helgen, raseras i ett slag då du kom hem, men det är nog inte mycket att göra åt det :) . Skönt att du hade det bra när du var i väg i alla fall!
Vi är också urdåliga på mellanmål under helgerna och som du säger är barnen egentligen i behov av det, kanske vi vuxna också, för att motverka onödigt sötsug. Håller med dig om att vissa dagar blir det väldigt mycket tråkigt gnäll...

Motala-London,
Ingrid

2 kommentarer:

Anonym sa...

we love chitty chitty bang bang and watched it several times... it is a long movie...maybe a little young for Linnea though...

hilde

Karin sa...

Jag älskar sådana tillsynes slumpmässiga sammanträffanden - det känns ändå som att någon högre makt vill styra en i en viss riktning, eller påminna en om att man är på rätt väg - svårt att förklara men jag känner mig alltid lite utvald när sådant händer.

Själv har jag inte sett ett enda På spåret på många många år, men alla pratar om det (nu senast när jag cyklade med LC-Anna pratade hon just om Motala - vi ska ju dit tillsammans i juni! - och då tänkte jag såklart på dig!

Kram fr Karin