måndag 31 januari 2011

Ändå går jag på det...

Jag har själv som marknadsförare, många gånger gjort liknande tävlingar. Ändå "går jag på det", rakt av :) !

Pizza Express har haft en tävling, där vem som helst har kunnat ta fram ett förslag på en ny pizza och den bästa kommer med på deras meny under kortare eller längre tid (självklart beroende på hur populär den blir). Vinnaren får £5000.

NEJ, jag har inte bidragit med något recept. Däremot när jag såg utanför butiken (jag väntar där två gånger i veckan på barnen vid late bus) att vinnaren var korad och att man nu kunde beställa vinnarpizzan, så blev jag DIREKT sugen på att göra just det.

You got me, Pizza Express!! (Det är liksom precis det här vi marknadsförare vill ska hända.)

Pizzan lät verkligen god, så jag har inväntat ett tillfälle, då vi inte skulle ha lust att laga mat hemma och det passade att beställa pizza. Tillfället infann sig i helgen!

Pizzatoppingen var: gorgonzolaost, karamelliserad purjolök, kronärtskocka, krispig pancetta (ung som parmaskinka) och chiliolja. Plus förstås tomatsås och ost.

Foto: Pizza Express
Och..............hur smakade den? Ja, den såg inte så fin ut som på bilden, så jag tror inte kockarna är helt varma i kläderna på att göra den än, men den var JÄTTEGOD! Det är inte många pizzor från vanliga pizzeria-menyer jag gillar, men Pizza Express har flera goda varianter och den här innehöll verkligen precis sådana ingredienser som jag gillar, så det blev TUMMEN UPP!

Jag känner mig helt okey med att ha blivit kuppad att pröva på en ny pizza. All marknadsföring är inte av ondo som vi många gånger tror då vi stönar över all reklam överallt, det är faktiskt också ett väldigt bra sätt att få lite koll på spännande nyheter!

Kan jag skicka med en önskan till Grandiosa-gänget på jobbet hemma, om en sådan här i frysdisken inom kort? ;)

Hanneles bok-paradis, Tack för hälsning här! Vad glad jag blev. Skönt att ingen skrev att det var ett ytlig inlägg om hudkrämer :) . Nu är det ännu värre, när jag skriver om "flötiga" pizzor, ha ha. Hjälpte rynkkrämen?

Britt, TACK, ja tänk vad kul att kunna försörja sig på att skriva! Jag är i alla fall glad att du läser så flitigt allt jag skriver. Rikard skickade ett par mail till er igår, som lite hjälp inför era beslut. Det är svårt att hitta roliga filmer, för vad som är kul för olika personer varierar verkligen. Jag gillar också Body Shops produkter!

Karin, jag TROR som vanligt att du har rätt :) . Alltså tror jag det passar perfekt att vanka runt med nattkräm i fejan en zombie-dag då man inte ska träffa någon, OM det bara fanns några sådana dagar... Tack för jättebra krämtips, den ska jag verkligen pröva! Rikard kan väl fånga upp den på någon resa. På morgonen då jag duschat har jag rutin att jag alltid smörjer ansiktet, på kvällen är jag inte lika duktig. Om man sminkar sig varje dag och på kvällen tvättar bort det, tror jag det är lättare att ha en rutin att man sedan alltid smörjer sig med en nattkräm, men jag använder ju så lite make up.

Catharina, tack för din långa kommentar! Vilken skön och bra helg ni haft! Jag kommer ihåg när vi var och lyssnade på Yvonne Ryding, jag har också kvar någon av de många produkter jag köpte då, men jag tänker inte slänga den än :) . Det klart att det är lättare att slappna av när du inte är ansvarig själv. Var ska ni åka på retreat?  Tystnad? Nja. Vegetariskt? Gärna! Vad handlar dina artiklar om?

Anna M, när jag läser om Catharinas retreat, kommer jag ihåg att du och jag har vår kvar. Vi måste ta tag i det! Tre veckor kvar! Kul!

Kim, nu har jag adresserat "namnfrågan" till rätt ställe. Får se om det kommer något svar...

Ingrid

3 kommentarer:

Karin sa...

Men varför bidrog du inte med recept? Det hade ju varit perfekt med lite play money!

Jag skickar in till tävlingar ibland och vinner någon gång också, men sällan högvinsten. Skånemejeriers tävlingar brukar vara bra - begränsat område och många priser=god chans. Vi har åkt på gratis kvällsåkning på Vallåsen med dem några gånger - fri skidhyra + liftkort + mat + matlåda med hem - trevligt!

forgot sa...

Ar det sakert att du inte extra knacker pa pizza express som marknadsforare...;)

Catharina sa...

Mmmm pizzan lät verkligen god! Kanske något att prova om/när vi kommer på besök...

Jag skickar in till tävlingar ibland men vinner typ aldrig. När jag vinner så är det oftast inga roliga vinster. Men det är spänningen som är det roliga med tävlingar.

Nu är mina artiklar till kyrknytt klara. Jag har skrivit om påsken och våra gudstjänster då. Jag har skrivit en artikel om våra temakvällar och vårens föreläsare. Jag har skrivit en artikel om att vara kyrkvärd. Jag har skrivt en psalm och ett bibelord som vi ska börja ha med. Ja, jag har ju inte skrivit en egen psalm utan skrivit av den från psalmboken om du nu av någon anledning skulle tro något annat ;o) På torsdag ska vi sätta ihop våra texter till tidningen och sen skicka iväg den för tryckning. Det känns riktigt spännande! Veckan efter får vi ett exemplar och ska korrekturläsa det... sen är det bara att vänta på att den ska komma ut den 3 mars och förhoppningsvis få lite feedback på den "nya" tidnigen.

Oj, vad klockan har blivit mycket... dags att hälla i mig lite pulver och gå och hämta lillaloppan på skolan. Sen har vi en lugn eftermiddag, hon och jag, Hugo ska iväg och spela gitarr, så han kommer bara hem och vänder och äter lite mellis. Ikväll blir det a'lacarte (= rester) så jag behöver inte stå vid spisen idag.

Vi ska på retreat till Killans bönegård på Österlen. Jag har varit där på besök en gång med kyrkvärdarna, men aldrig provat på retreat. Jag återkommer med vad jag tycker om att vara tyst en hel helg... :o)

Kram Catharina