tisdag 25 januari 2011

Jag har fått en award!

Jag har fått en Award! Överraskningen var verkligen total och jag blev SUPERGLAD!

Det är Boktokig som förärat mig den med motiveringen:

Jag vill ge denna vidare till franziengland för att hon inspirerar mig både som förälder och som lärare med alla sina generösa inlägg där hon berättar om sin och sina barns vardag.



Tänk att de ord jag sätter på pränt här flyger hela vägen över havet hem till någon annan som finner glädje och inspiration i det jag skriver. Det är fanstastiskt! Jag som bloggade i tre år utan att knappt hälsa på hos en enda bloggare, som jag inte kände i verkliga livet. Nu följer jag http://boktokig.blogspot.com/ varje dag och inspirationsutbytet går roligt nog i båda riktningarna!

Tusen Tusen TACK Boktokig!

Med glädje skickar jag denna Award vidare till någon som följt mitt bloggande från dag 1. Någon jag kände redan tidigare, men som jag kommit nära enbart tack vare bloggandet. Någon vars tankar och åsikter jag värderar högt. En person med stor integritet och som inte är rädd för att uttrycka sina åsikter. En vän som ALLTID tar sig tid för sina medmänniskor, inte bara i ord utan även i HANDLING. Någon som har barn som är lite äldre än undertecknads och därmed alltid är ett steg före i erfarenheterna när det gäller barn.

Min Award för inspiration om böcker, mat, aktuellt, barn/tonår samt livet går till:

http://karinesmeralda.blogg.se/

Läs gärna och bli inspirerad du med!

Kram från en glad,
Ingrid

3 kommentarer:

Karin sa...

Ah, du är väl en raring! Det är min första Blog Award så det är stort, i sitt eget lilla fack av hyfsat banala händelser :-).

Jag ska "åtgärda" den senare (kanske i kväll) och samtidigt berätta om en spännande familjehändelse i tonårslägret.

Kram från Karin

Anonym sa...

Hej, Ingrid!
Du skrev att jag är bra på att se saker och ting ur andra synvinklar. Här kommer en fråga sedd ur småländsk synvinkel. Tar dina hantverkare betalt för tiden de dricker te och blir underhållna av dig? Jag brukar också bjuda på kaffe ibland, men en liten räv sitter bakom örat och viskar: Får du betala för det här? Eftersom du kan betrakta dig som östgöte och skåning behöver du inte bekymra dig om det här. Det gäller bara snåla smålänningar.
Dotter har kommit hem lyckligt och väl till Canberra, där är det riktigt varmt nu,36 grader. Vi har skickat lådor till henne och är lite oroliga, för de har ännu inte kommit fram. Hur ska man göra för att finna paket på avvägar?? Nåja, de kan ju vara hos tullen, men snart... Ha det bra! Märtha

Boktokig Eva Boström sa...

Vad glad jag är att du blev så glad. Och vad glad jag är över att du kommenterade hos mig den där första gången, som ledde till att jag hittade din blogg!!!!