söndag 17 oktober 2010

Känns den igen?

Allting har en ände och så även min stryktvätt. Jag tror jag brukar skriva att jag stryker alltsom oftast och många tycker jag är konstig eller rent av knäpp som stryker allt utom underkläder och strumpor, men så är det. Sedan vi flyttade in här har dock stryktvätten fått stå tillbaka lite till förmån för uppackning av kartonger med följden att berget av stryktvätt växt och växt i takt med att garderoberna blivit tommare och tommare (det var inte sant för garderoberna är ständigt fulla....).

Nåväl, sista dagarna har jag strukit för glatta livet (och samtidigt lyssnat på en bra och lättlyssnad CD-bok) och tänk NU ser man soffan som stått gömd under tvätten i ett oanvänt rum. Den var visst brun...

Jag försöker sortera ut urväxta kläder och ge vidare med jämna mellanrum och tar tacksamt emot kläder till barnen från andra familjer. Ett utmärkt sätt att återvinna kläder och förnya garderoben på. Nu växer ju inte tjejerna så mycket längre och de gillar väl att shoppa nya egna kläder, men när de var yngre var det bra.

Jag vet att min kompis Maria som får kläder till sin dotter, blir glad när Sofia har på sig våra gamla kläder och då tänker hon på oss. Jag fungerar likadant. Johan har fått kläder efter Marias son Gustaf och av Connor som flyttade hem till USA. På det sättet får klädarbet dubbel effekt. Användbara kläder samt en påminnelse om snälla vänner.

I strykhögen hittade jag denna tröja:

Snygg rosa topp
En jättefin rosa tröja som vi fått av någon vänlig person, men jag har ingen aning om vem, så jag kan inte tänka på dig när den används :-( .

Är det du som gett den till oss? Skriv en kommentar så blir jag glad....

Malin kom till doktorn ännu tidigare än 17.50 igår, då de ringde igen och sa att de fått en tidigare tid till henne. De kunde inte se säkert om det var öroninflammation, men hon fick några droppar och om det inte blev bättre inom några dagar skulle hon gå på en ny penicillinkur. Hon kände sig bättre igår om än inte bra, men med lite medicin kom hon iväg till kompisen Laura på sleepover och var VÄLDIGT nöjd med det.

Lena, HEJ, TACK! Jag blev jätteglad av din kommentar! Ja, det är fullt upp här. Nu börjar alla besök, på onsdag kommer nästa gäng. Så kul! Skönt att höra att du har det bra och passar på att njuta. När börjar du jobba igen? Stor kram!

Märtha, Åh vad bra att det kom fram perfekt i tid! Bra för Kent att ha en spökskrivare :) . Det låter som om det blev en fin dag och igår hade ni ju nya gäster ;-) . Hoppas det blev trevlig också?! Vilken underbar idé att kolla på gamla filmer!
Jag har sett Helens bilder för ett tag sedan, men inga nya. BRA att Martin är en rolig kille! Det låter toppen! Hoppas att ni får träffa honom snart! Förstår ni inte danskan kan ju jag komma och tolka, ha ha.
Nej, man ska verkligen vara stolt över sina barn och jag glädjer mig verkligen med ALLA andras barn också. Det är underbart att se barn vara stolta och glada när de lyckas.
Malin sa ungefär samma sak häromdagen om sitt volleybolllag, ha ha. Hon ville också ha ett nytt lag just då....

Karin D, nu kom Malin till doktor tidigare så vi vet inte vad om hänt om apoteket varit stängt.... förmodligen har de väl någon liten reservpillerburk.

Skön söndag!
Ingrid

2 kommentarer:

sofia franz sa...

Hej det är Sofia. Ähm tack för presenterna jag fick av er. Ähm Ähm och tack för båda spelen, bomben och nalle puh. Ähm Tack för handduken. Ääää nej du ska inte skriva äää. Jag har gjort en pumpa idag och pappa skar den med kniven. Pappa hade två knivar och skar mun och rolig näsa och ögon. Så har jag cyklat på min lilla två hjuling och Lina på den rosa med stödhjul. Jag fick pyssel av Eva och block. Ähm hej då vi ses snart för vi kommer till er i London några dagar men det dröjer lite.

Sofia

Catharina sa...

Hej Ingrid!

Har just skickat iväg ett medlemsbrev som jag skrev efter mötet med, förhoppningsvis, nya Malmöklubben. Du vet, jag som inte har så mycket att göra, kom ju på den briljanta idén i måndags när vi träffades att det hade varit kul för dom nya tjejerna att få läsa ett medlemsbrev... så jag anmälde mig frivilligt samtidigt som jag uttalade idén. Sen har jag haft det över mig hela veckan... i positiv bemärkelse, men ialla fall... ja jag hoppas du förstår vad jag menar.
Jag skrev det i fredags kväll samtidigt som jag mailade dig, packade och tittade på TV och allt vad jag gjorde på en gång. Jag skickade det till Jenny (DO) där på nattkvisten och idag hade jag fått kommentarer av henne så jag ändrade lite och nu är det ivägskickat och då belönar jag mig med ett besök och en kommentar här... även om jag borde sova eftersom det blev sent igår och uppe "tidigt" idag.

Jag tycker det är perfekt att vi har yngre släktingar som får barnens kläder. Och eftersom Moa inte växer så mycket som släktingarnas barn, som nu är ikapp henne storleksmässigt, så har jag nu hittat en tjej som är 5 år yngre och gärna tar emot Moas kläder. Hon ska väl ialla fall aldrig växa ikapp ;o)
Jag har inte fått så mycket arvkläder till barnen men av någon anledning tycker jag att det är kul att handla kläder till dom men inte till mig själv.

Strykning... vad är det?! Här stryker jag inga kläder. Eller jag har väl någon skjorta eller blus som jag stryker ibland. Inga av barnens kläder blir strykta... och maken stryker sina skjortor själv. Stackars honom som ändå har en hemmafru...

Tack för ditt mailsvar!

Mer om helgen, (som blev lyckad!), en annan gång. Den brukar bra bli det även om jag inte är så glad över såna här tillställningar... klänning och klackaskor är inte min grej... En liten detalj bara... konstaterade imorse att jag sovit på samma hotell som Björn Skifs :o)

Kram och Gonatt från Catharina