fredag 17 september 2010

Johan berättar, mamma skriver

Hej!

Jag har börjat spela tennis i onsdags. Det var bra, fast för lätt. Idag har de ringt och sagt att jag ska få börja i en svårare grupp. Det är kul.

Jag har det roligt i skolan och jag har lånat tre böcker idag som jag ska läsa i helgen. Mamma tror inte att jag klarar det. Snart har jag läst mer än vad Linnéa och Malin gjorde när de var så här gamla.

På fredagar får vi ingen läxa. Det är bra. Idag hade vi spelling prov och jag fick 15/15. Fröken skrev "Excellent".

Jag har lärt mig att göra bubblor med händerna och jag är den femte bästa på det sa Luke i min klass. Först blöter man händerna. Sedan tar man tvål och gnuggar i händerna. Sedan gör man en cirkel med tummen och pekfingret. Sen så blåser man om det är en bubbelcirkel emellan, så kan det bli en bubbla.

Igår ramlade jag i trappan. När mamma tog ett steg upp för att fånga mig föll jag med huvudet på hennes knä. Det blev en rejäl smäll och gjorde superont. På mamma också, hon har ett blåmärke på knät nu.

Jag gillar Erik i min klass och Michael och jag vill leka med dem imorgon, men det kan jag nog inte.

Jag kan prutta med armhålan. Jag lär mig mycket i skolan. Det är jättejättekul att prutta så. Jag skrattar så jag ramlar på golvet när jag tänker på det. Nu skrattar jag ihjäl mig.

Ikväll ska vi äta chips och popcorn.

I torsdags började jag på en aktivitet på skolan. Den heter Sport Coach. Man gör lekar och springer runt som en galning. Det är jätteroligt och jag åkte late bus hem med Michael i min klass.

Nu vill jag spela Wii!!!

Hej då, Johan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Johan!
Jag tyckte också att det var roligt att prutta med armhålan.När jag kommer till London kan du väl lära mig.Du är duktig i allt du gör och tävlar mycket om att vara bra men du har också mycket roligt.Sätt på ett plåster där du har ont. Sätt ett på Ingrid!.
Ha det så bra , det ska bli roligt att komma och hälsa på er . Kram från farmor

Unknown sa...

Hej!

Hoppas att blåmärkena både på mamma och dig är borta nu.

Vad spännande att du ska börja en svårare grupp i tennisen och vad roligt att det går bra i skolan för dig!

Kramizar från Mozter Marit