måndag 13 september 2010

En "torktumlarhelg"!

Jag har uppfunnit ett nytt ord/begrepp!  TORKTUMLARDAG.

Ni vet det är en sådan där dag när allting rivstartar och det snurrar runt saker hela tiden och det blåser från alla håll och man försöker lösa allt så mjukt och fluffigt som möjligt, men inser ändå plötsligt att det man trodde man hade koll på är ute och flyger igen. Det finns ingen paus men TILL SLUT stannar allt och man inser "jaha, det var det".

Helgen som jag trodde var en hyfsat oplanerad sak, visade sig rivstarta då barnen kom hem med skolbussen i fredags och sluta då jag la mig med min bok kl 2 inatt. Det var kompis, kyrka, läxor, projekt, londonshopping, kartonguppackning, premiärbak, restaurangbesök, skolblanketter mm mm i en ändlös radda. Puh! Utförligare rapport kommer såklart med bilder...

Johan och Linnéa blev i alla fall fotograferade på skolan i förra veckan och här ser ni L då hon gav sig iväg på morgonen. Observera att det är inte någon skoluniform utan en typisk inköpt outfit att ha som "representativ" då de ger sig iväg utanför skolan.

Jag tycker hon ser ut lite som en av alla Mangafigurer hon läser om överallt... :)
Och en Linnéa-sak till. Ni vet när jag skrev om busseländet som slutade med att L hamnade ensam i fel by. Då hon kom hem fick hon en av Taras chokladbitar med citat i och just i den stod det så här:

Remember, mistakes make life interesting.

Väldigt träffande just där och då och väldigt klokt mer i allmänhet.

Önskar er alla en toppendag!
Kram Ingrid

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallåj!
Jag tycker L är jättefin på bilden! Hjälp, vad information ni får! Det skulle ju vara kul, att vara med och delta, tycker jag. Hoppas att Rikard trivs på sitt jobb, likaväl som att du trivs med din service, Ingrid. Nu undrar vän av ordning: Heter det "a great time in school"? Är det inte "a great time at school"? "In" betyder själva byggnaden, medan "at" är själva verksamheten...Har jag fel eller har jag fel? Det verkar ju i alla fall att barnen har det bra, och DET är skönt att höra. Ni kämpar ju så, allihop. Vi har tapetserat sovrummet och jag håller på med de nya gardinerna. Kramisar! Märtha

Anonym sa...

Hej Ingrid!
Vad fin du är Linnea.Jag tycker att du ser lite "engelsk" ut. Roligt att ni trivs med skolan och huset och England.
Jag undrar också hur Rikard har det om han trivs med arbetet och livet. Rikard du kan inte svara bra för då blir vi oroliga.
(Från Lindys tal på din 40-årsdag).
Ja det var ett passande ord du hittade på Ingrid.Måste vara jobbigt med all information.
Citaten i chokladen har varit väldigt passande.
Var är chokladen inköpta?
Kramar från Britt