onsdag 18 augusti 2010

Inflyttning!

Idag vaknade Rikard tidigt och åkte till nya huset. Där väntade flyttgubbarna som sovit gott och var redo att tömma containrarna med våra saker. De jobbade som bara den och var verkligen duktiga. Två man på alla våra saker.

Under tiden på hotellet åt vi frukost och barnen badade i poolen. Jag tittade på, för de får inte vara där själva. Sista tre veckorna på sommarlovet har J gått på simning och jag tycker inte tränarna lagt ner så mycket energi på dem och de har slutat tidigare varje dag. Idag får jag dock faktiskt ta tillbaka lite av min "misstänksamhet" över vad de gjort på simningen (jag har inte varit där och sett dem så många gånger), för J simmade SÅ mycket bättre teknikmässigt. Han har kunnat simma ett bra tag, men har tagit dåliga arm- och bentag, men nu var det super. Han har dessutom varit HELT beroende av sina simglasögon, men idag simmade han helt utan och gjorde volter i vattnet utan problem. Kul!

Sedan packade vi ihop alla våra många och TUNGA väskor och åkte till huset där flyttjobbet precis avslutades. Det var märkligt att se alla våra saker här, men det mesta kommer nog att passa in helt ok. Resten får vi justera efter hand. Flyttgubbarna duschade innan de satte sig i lastbilen för att köra HELA vägen tillbaka till DK. De skulle köra genom tunneln och vara hemma imorgon.

Vi lämnade huset nästan direkt för att köra till ett köpcenter och handla mat. Innan vi satte igång åt vi lunch där och sedan satt R på McDonalds vid datorn, medan jag och barnen handlade mat så vi klarar oss de närmaste dagarna. Det gick ganska bra. Utbudet av allting är ENORMT, så jag har svårt att välja bland vissa saker, men jag har redan märkt att allt inte är bra, så i slutänden kanske det inte är så många BRA saker att välja mellan...

Rökt skivad skinka var svårt att få tag i, mjölk och yoghurt är oftast fullfet eller fettfri. Inget tilltalar mig. Yoghurten finns bara i enportionsbägare och även chipsen säljs i princip i storpack med massa enportionspåsar i. Margarin att steka och baka med hittade jag inte utan bara smör.

Efter matbutiken åkte vi till ett köpcenter där det fanns en bokhandel. Där fick tjejerna välja några matteböcker (som pysselböcker för äldre barn) som de kan repetera sina kurser i lite inför fredagsprovet.

När vi kom hem började barne plocka upp lite av sina saker, var och en i sitt rum. Vi vuxna fixade kvällsmat som var lite praktiskt halvfabrikat och så åt vi tillsammans i vårt matrum för första gången. Riktigt mysigt!

Efter maten byggde J och R ihop sängar till alla, medan vi tjejer repeterade lite matte. Med posten idag kom vårt startpaket från skolan som vi väntat på så vi tittade lite på det också, men det var så överväldigande många papper, så jag får nog ta det imorgon istället.

Nu sover alla de andra och det ska jag strax göra med. Imorgon ska R jobba och vi ska packa upp kartonger. Vi har MASSOR!!!!! :-)

Kram Ingrid

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ingrid!
Ni har tydligen installerat er och det känns bra.Kanske vi får fortsätta att köpa mat med oss när vi kommer.Finns det Johanmjölk men inte vaniljyoghurt till flickorna och vad har de för sorts bröd.
Stackars flyttgubbar så mycket jobb särskilt med ert piano.Kramar från Britt

Catharina sa...

Jag var inte så nöjd med Moas simskola i år. Innan hon började kunde hon ta sig fram, men inte med så fina arm- och bentag. Hon hade två olika lärare, den ena hade dålig koll (noll koll) på alla barnen men Moa fick simma mycket (dock utan att hon tittade på hur det såg ut) den andra tjejen lät Moa simma med platta och max 10 meter åt gången...

Men med Lars lite drivande vid sidan så tog hon en massa märken, bl.a. simborgarmärket och sen har vi ju haft en fantastisk sommar så hon har simmat (dock inte med vackrare tag nu än innan...)mycket hemma. men men hon är nu simkunnig ialla fall så det blir inte fler simskolesomrar. Kanske hon ska få gå på märkesgrupp nästa år. Kanske!!

Vi var många som klagade så vi fick avgiften återbetald... men det var ändå tre veckors körande från Skateholm till Skurup och all tid.

Jag har fortfarande inte packat! Kram Catharina