torsdag 19 augusti 2010

Currydoft

Vi hyr huset av en indisk familj. När jag nämde det för någon hemma sa han att "då kommer det att lukta curry i hela huset. Han hade nästan rätt. Det luktar curry i köket och det är den ENDA krydda jag inte gillar. Jag har skurat ur de flesta skåpen nu och tror doften miskat påtagligt redan.

Över huvud taget sa barnen (helt riktigt) att varje rum hade en ny doft i huset. I "biblioteket" luktade det t ex häst :-) . Nu märker jag inga dofter mer än lite curry i köket, så antingen har våra lukter tagit över eller är vi hemmablinda redan. Jag väntar på era besök för att få en objektiv bedömning av om det luktar av dem, av oss, kostigt på annat sätt eller helt normalt :-) .

Är det bara jag som är nojig när det gäller att ta över efter andra. Även om köksskåpen till största delen är välstädade torkar jag ur dem innan jag sätter in mina egna saker....Larvigt.

25 kartonger uppackade so far.

Ingrid

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Jag gillar inte heller curry.

Catharina sa...

Jag älskar curry, men jag skulle nog inte gilla att gå omkring i den doften hela dagarna!

Jag vill också gärna torka ur skåpen innan jag sätter in mina egna saker i dom! Inte larvigt tycker jag :o)

Vi kommer gärna på besök och doftar igenom huset... hahaha

Kram Catharina
Jag har en massa väskor att packa upp efter veckans tre resor... tvättmaskinen är redan igång och jag har bara varit hemma 1,5 timme.